Jag är här med dig!

Hoppas att ni alla har haft en bra midsommar.
 
Idag tänkte jag dela med mig av vad jag tycker är en av dom finaste egenskaper en person kan ha.
Känslan av att få andra att känna sig trygga och slappna av.
Jag ska förklara vad jag menar.
 
Som många av er vet så dyker jag ju och det har inte alltid varit lätt för mig och jag har gråtit mycket under dessa år för att jag har varit så rädd.
Det började redan på mitt första prova på dyk.
Jag nämner inga namn så kommer jag inte att peka ut någon.
Vi kallar denna person bara för han helt enkelt.
 
Jag har alltid varit en person som kan själv och har så svårt att släppa in människor och känna trygghet i att allt blir bra.
Men när han presenterar sig och vad vi ska göra på detta prova på dyk,  visar mig all utrustning m.m så blev jag så lugn men fortfarande helt livrädd.
Det slutade med att jag gjorde 4 prova på dyk med denna instruktör och jag kommer aldrig glömma dom orden han sa  , " Jag är här med dig " 
Jag har aldrig känt mig så trygg förut.
 
Vi har dykt mycket dom första åren och han har följt min resa i dykningen som så många andra gjort.
Men jag visste att det kommer inte vara så alltid , att han finns där.
Vi blev vänner en tid och stöttade varandra på olika sätt , men jag kommer aldrig få ge samma trygghet till honom som han alltid gett mig.
Idag när jag tittar på min utrustning så kan jag sakna våra dyk så mycket och den tryggheten han alltid gav , på land , vattnet  , hans lugnande ord.
 
Jag tror att vi alla har en sådan person som betyder lite extra mycket för oss.
Efter våra dyk så har han blivit en förebild för mig , att få ge någon samma trygghet som han gav mig när någon är rädd , det vore fantastiskt och en ära att kunna i livet.
 
Vi alla har någon som inspirerar och stärker oss,  om jag fick göra om en ända sak av allt vi gjort så skulle jag berätta det för honom.
Det jag har berättat för er nu! 
 
 

Kommentera här: